Reklamationsret – Reklamation
Hvis du opdager en fejl eller mangel på dit produkt, skal du snarest muligt og indenfor rimelig tid kontakte os. Reklamationen skal altid rettes til kundeservice.
Det er vigtigt, at du har din kvittering/fakturakopi, når du reklamerer.
Når du kontakter kundeservice og indberette fejlen, har vi brug for ordrenummer, fejlbeskrivelse samt billede eller video af fejlen for at vi kan hjælpe dig.
Lider varen af en fejl eller mangel, vil vi sørge for at foretage en om levering, hvis dette ikke medfører uforholdsmæssige omkostninger for butikken.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Blivskøn.dk vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:
Blivskøn.dk
Dadevej21
4171 Glumsø
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
Hvor dækker reklamationsretten ikke?
Der kan være tilfælde, hvor fejlen eller manglen ikke er dækket af reklamationsretten.
Du skal være opmærksom på, at der ikke er tale om en fejl eller mangel, hvis fejlen fx skyldes slitage, ukorrekt brug (fx i strid med brugsvejledningen) eller ydre påvirkninger (fx lynnedslag, tab, slag, væske eller fugt). I disse tilfælde skal du selv afholde omkostningerne i forbindelse med undersøgelse af produktet samt en eventuel reparation.
Undersøgelsespligt og mangler
Når du modtager det købte, skal du straks foretage en undersøgelse af det købte, herunder nøje efterse det leverede for at konstatere, om det har fejl eller mangler.